شرایط اجاره ی آپارتمان و خانه برای ایرانی ها در شهر مسکو

دانشجویان ایرانی که به قصد تحصیل به روسیه سفر می کنند، علاوه بر امکان استفاده از خوابگاه، می توانند نسبت به اجاره و اسکان در آپارتمان و خانه در کشور روسیه اقدام کنند.

زندگی در محیط آپارتمانی مزیت های فراوانی دارد، از قبیل:

-راحتی و آسایش بیشتر نسبت به محیط خوابگاهی

-امنیت مطلوب در سطح بالا

-عدم محدودیت ساعت های ورود و خروج از آپارتمان ها

-امکانات و تجهیزات مناسب از جمله سیستم های گرمایشی ایده آل و…

درصد زیادی از دانشجویان و بطور کلی ایرانیانی که در شهر مسکو اقامت دارند، متمایل به اجاره کردن آپارتمان یا خانه هستند. در ادامه این مطلب به توضیح نحوه انجام این کار به کمک گروه ارتباط مستقیم دانشگاه های روسیه می پردازیم.
با ما همراه باشید…

اجاره آپارتمان در مسکو

خیلی از هم وطنان عزیز که برای تحصیل به روسیه می آیند، به دلایل مختلف از جمله شرایط نامطلوب برخی خوابگاه ها و یا عدم تمایل شخصی به زندگی خوابگاهی، نسبت به اجاره کردن و حتی خریداری آپارتمان تمایل دارند; ولی این امر برای افراد تازه وارد به روسیه به دلیل عدم تسلط به زبان روسی، نداشتن مشاور با تجربه و خبره و همچنین عدم آشنایی با قوانین اجاره و معامله املاک در روسیه دشوار بوده و یا گاهی غیر ممکن است.

اجاره آپارتمان در مسکو:

اجاره کوتاه مدت:اگر طول مدت اجاره کمتر از شش ماه باشد به آن اجاره کوتاه مدت می گویند.این نوع اجاره برای تاجران،بازرگانان،توریست ها وهمچنین خانواده و دوستان افراد مقیم در روسیه که برای سر زدن به آنها به این کشور سفر می کنند مناسب است زیرا مدت اقامت آنها در روسیه کوتاه و بصورت موقت است.

اجاره بلند مدت: در حالتی که طول مدت اجاره بیش از شش ماه باشد به آن اجاره ی بلند مدت گفته می شود. این نوع اجاره برای افرادی مناسب است که دارای ویزای اقامتی بلند مدت شش ماهه یا بیشتر از آن باشند از جمله دانشجویان.

هزینه اجاره آپارتمان در مسکو

قیمت اجاره و رهن آپارتمان ها در روسیه بر حسب کیفیت و امکانات آپارتمان و همچنین فاصله از مترو و دیگر وسایل رفت وآمد متفاوت بوده و از 500 دلار به بالا در دسترس هستند.

نحوه پرداخت هزینه اجاره:

-پرداخت مبلغ اجاره به صورت ماهانه که در ابتدای هر ماه باید برداشت شود.

-پرداخت مبلغ رهن به شکل ماهانه

-دریافت کارمزد مربوط به امور پیدا کردن خانه و عقد قرارداد بصورت توافقی توسط گروه ارتباط مستقیم دانشگاه های روسیه

برای اجاره ملک دانشجویان عزیز می بایست مشخصات ملک مورد نظر و همچنین محدوده ی مبلغی که برای این کار در نظر دارند را به گروه ما ارائه داده پس از آن طی مدت حداکثر یک هفته کاری ملک به آنها تحویل داده خواهد شد.

منبع