شرایط انتقال دانشجو از روسیه به ایران

همانطور که انتقال دانشجویان به روسیه، برای ادامه تحصیل دارای شرایط مخصوص به خود است به طبع شرایط انتقال دانشجو از روسیه به ایران نیز دارای ضوابطی است که در صورت دارا بودن این شرایط دانشجو می تواند به سادگی برای ادامه تحصیل به کشور خود منتقل شود.

لذا با توجه به درخواست دانشجویان گرامی دراین قسمت، گروه روس مدیکال قصد دارد شرایط انتقال دانشجو از روسیه به ایران را برای شما عزیزان مفید و مختصر بیان نماید تا دانشجویان عزیز برای بازگشت به وطن خود جهت ادامه تحصیل با هیچگونه مشکلی مواجه نشوند.

 

انتقال دانشجو از روسیه به ایران

مدارک مورد نیاز جهت انتقال دانشجو از روسیه به ایران:

الف) گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو حداقل در یک دانشگاه معتبر روسیه که دارای تائیدیه از وزارت بهداشت باشد .

ب) تحصیل و پشت سر گذاشتن حداقل 2 سال در نظام جدید (سالیانه) و یا گذراندن 72 واحد در نظام آموزشی ترمی واحدی(قدیم) با میزان معدل 14 از 20 نمره یا واحد های گذرانده می بایست دارای میانگین 70 درصد واحد های اخذ شده در دانشگاه های روسیه باشد.

ج) لازم به توضیح است که بند ب برای فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها که حکم رسمی اصلی یا آزمایشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی را دارند و نیز فرزندان مامورین ثابت و رسمی جمهوری اسلامی ایران (دارای حکم رسمی از سازمان مربوط) که قصد انتقال از کشور روسیه به ایران را دارند، شامل : گذراندن یک سال تحصیلی در نظام جدید(سالیانه ) و یا اخذ ۳۶ واحد درسی در نظام ترمی واحدی با میانگین معدل ۱۴ از ۲۰ و یا دارا بودن ۷۰ درصد نمره میانگین واحدهای اخذ شده در کشور روسیه ،می باشد.

د) مدرک دیپلم دبیرستان رشته های : ریاضی ، فیزیک وعلوم تجربی با معدل کتبی حداقل ۱۶ و میانگین معدل کل ۱۷ از ۲۰ نمره

ذ) مدرک پیش دانشگاهی با میانگین معدل ۱۷ از ۲۰ نمره

ر)  تشکیل و تکمیل پرونده انتقال و همچنین ثبت نام دانشجو در سامانه ( مرکز خدمات آموزشی) در واحد اداره انتقال


مدارک لازم انتقال دانشجویان پزشکی از روسیه به ایران برای طرح در شورای انتقال


۱- دارا بودن اصل و کپی ریز نمرات تحصیلی از دانشگاه های کشور روسیه که دارای مهر دانشگاه پزشکی محل تحصیل و تائیدیه سفارت ایران در کشور روسیه ( ترجمه شده به انگلیسی یا فارسی ) همراه با کد رهگیری، باشد.

2-داشتن اصل و کپی مدرک دیپلم آموزشی دوره های متوسطه

3-دارا بودن اصل و کپی مدرک پیش دانشگاهی

4- درخواست کتبی انتقال دانشجویی همراه با تلفن تماس

5- دارا بودن حکم کارگزینی جهت فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها

منبع