راهنمای جامع خرید تلفن همراه در روسیه

مسلما دانستن مطالبی مفید درباره تلفن همراه در روسیه، برای دانشجویانی که قصد تحصیل در روسیه را دارند، امری ضروری به نظر می رسد. در این مقاله بر آن شدیم که تمامی نکات راجع به تلفن همراه در روسیه، تا چگونگی استفاده از آن را در اختیار شما قرار دهیم.

رشد بی سابقه استفاده از تلفن همراه در روسیه

جمعیت مردم روسیه حدود 145 میلیون نفر است. طبق آمار و گزارشات از هر 12 نفر در روسیه یک نفر گوشی هوشمند دارد. رشد بی سابقه خرید تلفن همراه در روسیه نمایانگر این موضوع است که، مردم روسیه اکثریت کارهای خود را با استفاده از گوشی های هوشمند انجام می دهند. یکی از دلایل مهم افزایش استفاده از تلفن همراه در روسیه، تدابیر اندیشیده دولت روسیه است. زیرا کشور روسیه در حال پیوستن به توسعه یافته ترین کشور های جهان است.

به همین علت دولت روسیه با در اختیار قرار دادن اینترنت رایگان به اکثر ارگان ها، اعم از دانشگاه ها، مراکز دولتی، هتل ها، فرودگاه ها و ایستگاه های مترو ، اتوبوس و… امکان دسترسی آسان و سهولت هر چه بیشتر استفاده از این امکانات را برای شهروندان و دانشجویان فراهم آورده است.

برای مثال یک دانشجو که قصد تحصیل در یک کشور خارجی را دارد، حتی برای ابتدایی ترین کارهای خود نیز مانند تهیه غذا، لباس، خرید، گرفتن آژانس ، رفتن به جایی و… نیاز به تلفن همراه و اینترنت دارد. در نتیجه هزینه اینترنت نیز به هزینه های دانشجویی او اضافه می شود.

دولت روسیه نیز با در نظر گرفتن این شرایط، استفاده از اینترنت رایگان را برای همگان ممکن ساخته است. به طوری که در همه جا استفاده از وای فای رایگان در دسترس است و می توان به سادگی، تمامی امور اینترنتی خود را با استفاده از آن انجام داد.

در نتیجه کشور روسیه با داشتن مقام نخست جهانی در استفاده از تلفن همراه و اینترنت، تبدیل به بهترین کشور برای تحصیل شده است.

هزینه اینترنت در روسیه

هزینه اینترنت در روسیه

طبق گزارشات، هزینه یک ماه اینترنت نامحدود در شهر مسکو حدود 500 روبل( حدود 35000تومان) در ماه است. سرعت این نوع اینترنت دو مگابایت در ثانیه بوده و حتی می توانید تمامی برنامه های تلوزیونی را با آن مشاهده نمایید.

در قسمت مطالبی مفید در مورد اینترنت و سیمکارت در روسیه، به معرفی اپراتورهای تلفن همراه در روسیه و مزیت استفاده از اینترنت و چگونگی خرید سیمکارت روسیه پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم جهت افزایش اطلاعات عمومی در این زمینه حتما این بخش را مطالعه نمایید.

کد روسیه 007 می باشد. البته شهر مسکو دو کد (499-495) دارد. در کشور روسیه به جای 0 عدد 8 را در ابتدای شماره قرار داده اند. برای مثال اگر در ایران هستید و قصد دارید با شماره 89112235467 در روسیه تماس بگیرید، باید این شماره را بگیرید 0079112235467 یعنی به جای 8، کد روسیه، عدد 007 را بگذارید.

حال اگر در روسیه هستید و قصد دارید با دوستتان در روسیه تماس بگیرید چه از موبایل و چه تلفن ثابت، باید ابتدا عدد 8 را شماره گیری کنید سپس کد روسیه و سپس شماره تلفن همراه یا ثابت که فرمول آن به این شکل است:

شماره موبایل یا ثابت + کد روسیه یا مسکو + 8: برای مثال اگر بخواهید با شماره ثابت 123456 در مسکو تماس بگیرید چه از موبایل چه از تلفن همراه به این شکل تماس بگیرید 8499123456

اگر قصد دارید با موبایل تماس بگیرید در ابتدای شماره موبایل عدد 8 را قرار دهید.

اگر بخواهید با موبایل در روسیه با ایران تماس بگیرید کد ایران 98+ (یا 0098) است. این کد را قبل از شماره موبایل وارد کنید و تماس بگیرید برای مثال 0098912123456

حال اگر بخواهید با تلفن ثابت در روسیه به ایران زنگ بزنید،به جای 00 باید 810 را بگیرید، سپس کدکشور ، کد شهر ، و شماره ثابت یا موبایل بدون صفر، به این صورت:
ثابت 8109821123456 موبایل 91098912123456

منبع