نحوه خرید خودرو در روسیه

یکی از مهم ترین علت سفر تجار ایرانی به روسیه خرید خودرو در روسیه است. اگر برای سفر به روسیه و اقامت در روسیه قصد خرید ماشین دارید، خواندن این مطلب به شما در تفاوت بین خرید خودرو از روسیه یا ایران کمک شایانی خواهد کرد.

مدارک لازم جهت خرید خودرو در روسیه

یکی از نگرانی هایی که اکثر ایرانیان در این مورد دارند این است که فکر می کنند خرید خودرو در روسیه پیچیدگی های زیادی دارد و کار بسیار سختی است. اما بهتر است به شما این نوید را بدهیم که شما با دارا بودن کمترین مدارک مانند کارت ملی و شناسنامه خود براحتی می توانید اقدام به خرید ماشین در روسیه نمایید.

تنها نگرانی در این مورد آشنایی با زبان روسی است. در این مورد نیز اصلا نگران نباشید چون در اکثر بنگاه های روسیه مترجمانی وجود دارد که با زبان های گوناگون آشنا هستند و به شما در این امر کمک خواهند نمود.

 

مزایای خرید خودرو از روسیه

مزایای خرید خودرو از روسیه

اولین و اصلی ترین مزیت خرید خودرو در روسیه قیمت بسیار مناسب آن نسبت به کشور ایران است.

جالب است بدانید قیمت خودروهای روسی حتی با کشورهای آمریکایی ، اروپایی نیز در رقابت است، برای اثبات این قضیه همین کافی است که بدانید بسیاری از تجار اروپا و آمریکا، برای خرید خودرو اقدام به سفر به این کشور می کنند.

مزیت دیگر وجود انواع با کیفیت ترین خودروهای جهانی در این کشور است. از آنجا که کشور روسیه بسیار پهناور است و با داشتن منابع سرشار مثل نفت، گاز و با دارا بودن تکنولوژی های بروز دنیا، با بسیاری از کشور های توسعه یافته در ارتباط بوده و در نتیجه در زمینه ماشین آلات نیز از برندهای بروز دنیا که از لحاظ کمیت و کیفیت در نوع خود بینظیر است غنی می باشد.

از آنجا که در کشور روسیه چیزی به اسم تحریم یا انحصار به صورت ایران وجود ندارد. این امر  باعث ثبات قیمت خودرو در روسیه شده در نتیجه یک خودرو مثلا هیوندا را حتی با نصف قیمت ایران می توان خریداری نمود.

درست در نقطه مقابل ایران که قیمت خودرو رشدی صعودی داشته و روز بروز گرانتر می شود، وجود بازار رقابتی در روسیه با سایر کشورها  باعث رشد نزولی قیمت خودروها شده، بطور مثال با روی کار آمدن یک برند جدید برند قبلی روز به روز ارزانتر می شود و این یکی از مزایای مهم خرید خودرو در روسیه است.

نکته دیگر این است که بر عکس ایران که عده ای با خرید و فروش خودرو سود زیادی بدست می آورند در کشور روسیه هیچ گونه سرمایه گذاری روی خودرو انجام نمی شود. و این خود باعث می شود به اصطلاح خودمانی قیمت خودرو دچار سرماخوردگی نشود.

بنابراین لازم نیست برای خرید خودروهای با کیفیت به کشورهای دوردست سفر کنید، تنها با سفر به کشور روسیه یا حتی ارتباط با نمایندگی فروش خودروهای روسی در ایران اقدام به خرید خودرو در روسیه نمایید.

پر فروش ترین خودرو های روسیه

پرفروش ترین خودروها در روسیه

1- برند لادا: این برند که اصالتا روسی بوده در کارخانه "اتوواز" کشور روسیه تولید می شود. دارای پرفروش ترین بازار در کشور روسیه بوده و فروش آن در شش ماهه اول سال جاری به چیزی حدود 140 هزار دستگاه رسید.

2- برند کیا : یکی دیگر از پرفروش ترین برند های کره ای متعلق به برند کیا است فروش شش ماهه این برند به چیزی حدود 100 هزار دستگاه رسید و در صدر دوم پر فروش ترین برندهای خودرو های روسی قرار گرفت.

3-برند هیوندا: یکی از محبوب ترین برند های کره ای برند هیوندا است که در پنج ماهه سال اخیر با رشد 33 درصدی با فروشی حدود 70 هزار دستگاه، موفق به کسب رتبه سوم پرفروش ترین خودروهای روسی شد.

4-برند رنو : چهارمین برند محبوب کره ای است که در طی پنج ماه فروشی حدود 60 هزار دستگاه داشته است.

5-برند فولکس واگن: یک برند آلمانی محبوب روسی است که در طی پنج ماهه سال جاری حدود 40 هزار دستگاه از آن در روسیه به فروش رسیده است.

رونق چشمگیر خودرو دست دوم در روسیه:

در حالی که بسیاری از مردم ایران فکر می کنند که بازار خودروهای کارکرده تنها در داخل کشور ایران رواج دارد اما جالب است بدانید آمار خرید و فروش  اینگونه خودروها در روسیه از خرید نوع دست اول آن بسیار بیشتر است. کشور روسیه حتی اقدام به خرید خودروهای دست دوم از سایر کشورها نموده و در داخل با قیمت مناسب به فروش می رساند.

بنابراین انواع خودروهای دست دوم در این کشور یافت می شود. البته بهتر است بگوییم که در کشور روسیه به کیفیت ماشین های خریداری شده اهمیت بسیاری داده میشود و این امر موجب شده که آمار خرید خودروهای دست دوم در روسیه بسیار بالا رود.

یکی دیگر دلایل پرطرفدار بودن خودروهای دست دوم در روسیه قیمت بسیار ارزان آن در مقابل کیفیت بالاست. در نتیجه برای دانشجویان و افرادی که بودجه پایین تری دارند، بهترین گزینه خرید خودروهای دست دوم در روسیه است.

طبق آمار در سال 2017 تعداد خودروهای کارکرده وارداتی در روسیه به بیش از چهارمیلیون دستگاه رسید که همه آن نیز به فروش رفت.

خودرو های دست دوم در روسیه

لیست خودروهای دست دوم در روسیه

لیست ده خودروی برتر جهت علاقمندان به خرید خودرو دست دوم روسیه به شرح زیل می باشد:

1-خودرو فورد فوکس ، با فروشی حدود 130 هزار دستگاه در سال جاری

2- خودرو تویوتا کارولا ، بافروشی حدود 102 هزار دستگاه در سال جاری

3-خودرو هیوندا ،  بافروشی حدود65 هزار دستگاه در سال جاری

4- تویوتا کمری، بافروشی حدود 50 هزار دستگاه در سال جاری

5-خودرو دوو نکسیا، بافروشی حدود 40 هزار دستگاه در سال جاری

6- خودرو کیا ریو، بافروشی حدود35 هزار دستگاه در سال جاری

7-، خودرو رنو لوگان، بافروشی حدود32 هزار دستگاه در سال جاری

8-خودرو شورولت نووا، بافروشی حدود 28 هزار دستگاه در سال جاری

9-خودرو فولکس واگن پاسات، بافروشی حدود 25 هزار دستگاه درسال جاری

10-خودرو اوپل استرا ، بافروشی حدود 23 هزار دستگاه در سال جاری

فروش خودرو در روسیه

همانطور که گفته شد درمقابل بازار پر رونق خرید خودرو در روسیه، به طبع فروش خودرو در روسیه بازار چشم گیری را این روزها به خود اختصاص داده است.لازم به ذکر است کشور روسیه یکی از بزرگترین بازار فروش خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است.

به گفته رئیس کمیته تولید کنندگان خودرو روسیه امسال بازار فروش خودرو در روسیه رشد 15 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. به طوری که علاوه بر خودرو های تولید شده در داخل کشور، وجود بازار بین المللی  خرید خودرو در روسیه، سبب شده مشتریان در انتخاب تنوع محصولات در روسیه از نظز قیمت و کیفیت آزاد تر بوده و نتیجه آن جذب بالای تجار خودرو از سراسر جهان است.

منبع